vrijdag 18 juli 2014

49 dagen

Over iets minder dan vijftig dagen vertrek ik naar Frankrijk voor een jaar. Ik zal vliegen op 5 september om 9.30 vanaf Schiphol naar Charles de Gaulle in Parijs. Ik ben geplaatst in het plaatsje Sablé sur Sarthe in de streek Loire. Ik krijg er een hele familie bij: een gastbroer, Andreas, gastzus, Delia, gastbroertje, Erwann en een gastzusje Lilou. Mijn gastouders zijn Mickaël en Isabelle. Ik heb nog niet heel erg veel contact met ze gehad, maar wat we aan correspondentie hebben gedaan, lijken me het hele lieve en aardige mensen. Ik kijk er naar uit om ze te ontmoeten.De school waar ik heen ga heet Lycée Colbert de Torcy en ligt in het zelfde plaatsje. Ik zal waarschijnlijk met de auto of bus naar school gaan, terwijl het heel erg dichtbij gelegen is. Dat zal wel even wennen zijn. Ik ben ook van plan om in Frankrijk verder te gaan met voetbal. Eerst wil ik een paar trainingen mee gaan doen, voordat ik beslis, want straks is het team niet leuk en zit ik eraan vast. Ik heb er heel veel zin in, maar zal mijn familie en vrienden hier ook gaan missen. Maar eerst heb ik nog 49 dagen hier, om precies te zijn.


In de afgelopen maanden zijn er een aantal dingen gebeurd die ik ook nog wel even kan vertellen. Zo heb ik op 12 juni te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor mijn HAVO. Mijn HAVO-diploma werd op 27 juni officieel tijdens de diploma uitreiking. Tijdens de diploma uitreiking was het best wel een raar idee dat ik deze mensen, naar alle waarschijnlijkheid, niet meer zou zien. Dat vond ik, zoals ik al zei, een best raar idee.

In het weekend van 28 juni hadden we van AFS ook nog een kamp. AFS is de organisatie waarmee ik naar Frankrijk toe ga. Het was heel gezellig met iedereen en wens ze dan ook heel veel plezier in hun uitwisselingsjaar! Ik zie ze weer op het terugkom-kamp in september 2015.


Ook ben ik net terug van vakantie met mijn vriendinnen. We zijn naar Lloret de Mar geweest in Spanje. Het was een super leuke vakantie en na deze vakantie besefte ik ook hoe veel geluk ik heb met mijn vriendinnen! Ik ga ze ontzettend missen!

In de 49 dagen dat ik hier nog ben ga ik onder andere op vakantie met mijn ouders. Aankomende zondag vertrekken we naar de Costa Brava, Spanje. Ik heb er heel veel zin in en vind het leuk om nog even tijd door te brengen met mijn ouders en broertje zonder alle hectiek om ons heen.

Voor de rest ben ik nog van plan om met vriendinnen en vrienden af te spreken. En er moet natuurlijk ook nog een beetje geld verdiend worden.. dus dat wordt werken bij de Albert Heijn als ik terug ben van vakantie.

Ik zie wel hoe het zal lopen vanaf nu tot aan mijn vertrek, maar een ding weet ik zeker: ik ga nog wel genieten van de mensen om me heen zolang ik hier nog ben en ze kan zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten