dinsdag 23 december 2014

December 2014


Het is alweer zover, het is Kerstvakantie!! Aan de ene kant ben ik super blij dat het alweer vakantie is, maar aan de andere kant gaat de tijd echt zo ontzettend snel! Maar ik ben wel toe aan vakantie. Weer even opladen, zodat ik er in het nieuwe jaar er weer tegen aan kan (want de schooldagen blijven lang)!

De afgelopen weken zijn voorbij gevlogen, zoals ik al zei. Ze zijn zo snel gegaan dat ik niet meer heel veel weet van wat ik gedaan heb de afgelopen weken. Maar wat ik me nog wel herinner en het vertellen waard is, volgt hieronder:

 Zo ben ik de afgelopen weken twee keer met school naar de bioscoop geweest! Maakt niks uit hoe stom de film ook is, alles beter dan les!
Met Frans hebben we de film 'M le Maudit' gekeken. Dit is van oorsprong een Duitse film van Fritz Lang. De film was dan ook in het Duits met Franse ondertiteling. Van de ondertiteling heb ik geen gebruik gemaakt, ik heb lekker in het Duits de film gekeken.
En afgelopen week zijn we met Geschiedenis-Aardrijkskunde naar de film 'Ugly' geweest. Met deze film was ik wel verplicht om de film te kijken met de Franse ondertiteling, want ik kan helaas geen Hindisch (de taal die ze in India spreken). Wat de film te maken had met Geschiedenis of Aardrijkskunde, is mij helemaal niet duidelijk geworden. Maar vond het leuk om beide films een keer gezien te hebben.

Vorige week zaterdag (13 december) ben ik 's ochtends naar de sportschool geweest en de middag heb ik samen met Hannah doorgebracht.
We zijn gewoon in Sablé gebleven en zijn naar La Halle, Bonobo en Cache Cache gegaan (de leukste kledingwinkels in Sablé voor onze leeftijd). Na afloop hebben we bij de E.Leclerc een klein taartje gekocht. Want de dertiende was ik alweer 100 dagen van huis, dus 100 dagen in Frankrijk. Kortom we hebben mij 100ste jubileum gevierd haha.

Zondag 14 december heb ik weer eens met mijn papa en mama geskyped! En ook nog eens met Naomi! Was super leuk om ze allemaal weer even te spreken!!
's Avonds zijn we met zijn allen naar het lichtfestijn in Laval gegaan. In December wordt Laval altijd versierd met kerstlichtjes en is er ook altijd een animatie! Ik vond het heel leuk om het gezien te hebben, alleen waren mijn tenen na afloop wel helemaal bevroren hahah! Maar dat was het zeker waard!

Hoe mijn afgelopen twee weken er doordeweeks uit hebben gezien is niet heel erg bijzonder. Over het algemeen was het zo: School - sportschool - eten - naar bed. Ja, zo zag het eruit.
Maar ik blijf erbij, school wordt wel steeds leuker! Heb steeds meer LOL met de mensen uit mijn klas en voor mijn gevoel worden de dagen ook korter. Dat is waarschijnlijk omdat ik gewend begin te raken aan het ritme, eindelijk!

En toen was het vakantie!!!! Vrijdag (19 december) ben ik na school naar de sportschool gegaan en daarna hadden we een gebeuren bij vrienden. Het was heel gezellig deze keer, want ik kende iedereen! Dus dat was wel leuk!

Zaterdag heb ik kerstcadeautjes gekocht voor mijn familie. Ik ben helemaal naar de andere kant van Sablé gelopen en weer terug. Ik denk dat ik in totaal wel meer dan twee uur heb gelopen, omg! Ook heb ik voor mezelf een cadeautje gekocht, want het is bovendien ook kerst voor mij!

Zondag overdag heb ik niet zoveel gedaan, want 's avonds had ik het verjaardagsfeest van Hannah! Rond half vijf ('s middags) ging ik naar haar toe en hebben we met zijn drieën (Hannah, Fréderique en ik) het huis versierd. Daarna hebben we gegeten, spaghetti, en hebben we ons klaar gemaakt!
Het was een super leuk feest en heb me heeeeel erg goed vermaakt! Ik kijk al uit naar de volgende feesten (oa met oud & nieuw).


Dat is het wel zo'n beetje! Morgen is het kerstavond, dus bij deze wens ik iedereen hele fijne feestdagen en alvast een GELUKKIG NIEUWJAAR!!!
Want dit is ook mijn laatste blog van 2014! Tot de volgende keer, in 2015 ;)

Liefs,
Annick


Geen opmerkingen:

Een reactie posten