zaterdag 27 september 2014

C'était mon anniversaire

Gister was mijn verjaardag. Nu ben ik dan toch ook echt zeventien. Ik vind het best een raar idee dat ik nu zeventien ben, had het eerlijk gezegd ook helemaal niet erg gevonden om nog een jaartje zestien te blijven.

' s Ochtends werd ik wakker net voordat Lilou naar school moest. Ze drukte me nog snel een klein cadeautje in mijn handen en vertrok. Het cadeautje was een groen kettinkje met verschillende groentinten. Toen Lilou vertrokken was, was ik alleen thuis. Het geschikte moment om 'Open when... It's your birthday'  open te maken wat mijn vriendinnen voor mij hadden gemaakt. Het was heel erg lief! En heb dan ook wel een traantje gelaten!
Mama had mij ook nog een cadeautje meegeven, het is een hele mooi armband die ik al een tijdje wilde hebben! Om negen uur belde mama en papa mij op. Ik was al emotioneel en ik moest dan ook huilen bij het horen van hun stemmen. Dit was namelijk ook de eerste keer dat ik hun stemmen weer hoorde sinds ik vertrokken ben.

Toen we het gesprek hadden afgerond, ben ik naar mijn kamer gegaan en heb meteen alle kaartjes aan de muur opgehangen! Mijn kamer wordt nu steeds vrolijker en steeds meer van mij!

Op school werd ik door iedereen gefeliciteerd! Dat was echt heel leuk en voelde me dan ook wel jarig. Voor de rest doen ze niet echt iets heel speciaals op school hier. Maar dat is hetzelfde geval in Nederland.

Om 17.30 zou ik dan eindelijk mijn vriendinnen weer zien! Helaas niet in het echt, maar via skype! Het was heel gezellig en leuk om weer eens met ze te praten. Ik vond het best wel gek dat zij met zij met zijn alle daar in Nederland zaten en dat ik in mijn uppie aan de andere kant zat. Maar het was evengoed super gezellig met mijn vriendinnen!


''Best Friends are people you don't need to talk to every singel day. You don't need to talk to each other for weeks, but when you do, it's as if you'd never stop talking.'' 

18.00 moest ik het gesprek met mijn vriendinnen afsluiten, want ik zou met mama en Jasper gaan skypen. Het was heel leuk om met mama te praten en in het 'echt' mijn belevenissen te kunnen vertellen aan haar.

Na dit gesprek ook te hebben afgesloten, heb ik de maaltijdsalade voorbereid die we zouden eten. Eindelijk weer eens een keer verse groentes!! Om 19.00 kwam er bezoek. Isabelle had een vriendin van haar uitgenodigd die ik ook wel ken. Van hun heb ik ook nog een klein cadeautje gekregen! Super aardig allemaal!
We gingen pas heeeel laat eten, ik hield het dan ook niet meer en heb veel gesnackt (oepsie)... Uiteindlijk aten we pas om 21.30, maar de maaltijdsalade was wel heerlijk!!
Ik heb ook nog een ander cadeautje gekregen van mijn familie, namelijk een voetbal t-shirt van Frankrijk met mijn naam en leeftijd erop. Ze hadden hem alleen wel een maatje groter mogen kopen..

Dat was mijn verjaardag wel zo'n beetje! Het was gezellig en leuk om het een keer hier gevierd te hebben, maar thuis vindt ik het toch altijd wel specialer, een verjaardag.
Maar nu even terug in de tijd:

Donderdag 18 september: Eindelijk had ik dan mijn eerste voetbaltraining in Sablé! Het was erg leuk! Isabelle zei dan ook niet voor niks dat ik straalde toen ik thuiskwam!
Ik speel met meisjes, hun leeftijden variëren van veertien tot negentwintig jaar! Het zijn dan ook twee teams, een junior en senior. Het is heel leuk en voel me eindelijk een beetje goed, ik bedoel daarmee dat ik heel goed mee kan komen met de rest van de meiden met mijn voetbaltechnieken. Wat wel heel grappig is, is dat ik gemiddeld een kop boven iedereen uitsteek haha. Ik hoop dat dit jaar eindelijk een leuk jaar gaat worden, na mijn afgelopen jaren vind ik ook wel dat dat een keertje mag!


Zaterdag 20 september: 's ochtends hebben we het lekker rustig aangedaan en na het eten zijn we richting Angers gegaan. In Angers had ik namelijk mijn eerste AFS bijeenkomst van mijn Chapter (Maine). De kinderen gingen door Angers lopen en de ouders bleven achter op de locatie. Angers is een hele mooie stad, echt heel mooi! De sfeer is leuk en levendig, vind het eigenlijk dan ook best jammer dat ik niet ietsjes dichterbij Angers woon.
Met de AFS Groep was het echt heel erg gezellig! Het was super fijn om weer even Engels te kunnen praten, na al dat Frans de hele tijd. Het bleek dat, opnieuw, iedereen ongeveer dezelfde dingen meemaakt en dezelfde gevoelens heeft. Dat was wel een geruststelling voor mij, want dan weet ik dat ik niet de enige ben. Ik heb een hele leuke middag in Angers gehad en kijk er dan ook naar uit om de rest van het jaar met deze lieve en leuke groep door te brengen!


Direct vanuit Angers zijn we naar de Hippodrome (een gymzaal in Sablé) gegaan. Hier was namelijk een Loto (Bingo) van de twirling van Lilou. We waren er anderhalf uur van te voren al, moest dus lang wachten! Maar gelukkig had de gymzaal zijn eigen, openbare wifi! Yeah!
De bingo was leuk om een keer mee gemaakt te hebben, maar nooit meer weer! Het werd op een gegeven ogenblik zo saai en langdradig. Ook omdat ik 0,0% geluk heb, maakt het natuurlijk extra saai..





Zondag 21 september: De eerste dag van de herfst heb ik doorgebracht in Maigné waar er een Bric à Brac (rommelmarkt) was, waar wij opstonden. Eerlijk gezegd heb ik mijn tijd daar een beetje uitgezeten. Er was niet veel aan en het was die dag koud. Ik was dan ook blij toen ik om 17.00 eindelijk thuis was!
Ons katje woont ook sinds 21 september bij ons. Hij heet Juniour en is gewoon schattig. Ik heb niet zoveel met katten, maar vind het wel leuk dat er nu een dier in huis is!

Woensdag 24 september: Ik had een toets geschiedenis, waar ik niet voor had geleerd.. Sowieso leer ik hier nooit, want het is hier allemaal niet zo belangrijk voor mij. En ook leer ik nog niet, omdat het allemaal nog een stapje te hoog gegrepen is. Maar al met al, ging de toets nog redelijk goed. Het ging over een onderwerp wat ik vorig jaar op school al had gehad, dus heb ik mijn kennis van de afgelopen jaren gebruikt bij het maken van de toets. Ik verwacht dan ook wel vijf punten (van de twintig haha), maar eerst hopen dat de leraar mijn steenkolen Frans begrijpt hahah

's Avonds zijn we nog op bezoek geweest bij de vader van Isabelle. Zoals Isabelle al zei van tevoren, is hij van de oude garde. Hij commandeerde zijn vrouw, niet de echte moeder van Isabelle, heel erg. En ik dacht echt: okeeeee...
Ook toen we het huis binnen kwamen zag ik buiten een hond vastgeketend aan een ketting. Meteen mocht ik de vader van Isabelle al niet. Als mensen zoiets met dieren doen dan heb je mij tegen je. De hond zat ook nog eens onder de vlooien en zag er heel mager uit. Hij piepte ook de hele tijd, maar toen ik naar hem toe ging om te aaien, was hij meteen stil. Het is een hele lieve hond en als mensen dan zoiets doen, dan breekt mijn hart gwn.

Vandaag, 27 september: Opnieuw hebben we lekker rustig aangedaan vanochtend. Na het eten zijn we naar een Open dag van iets geweest. Ik weet niet precies wat het was, maar het had te maken met veiligheid in het verkeer en vrachtwagens. Bij het bedrijf, waar deze Open dag was, gaat Erwann stage lopen. Dat was dan ook de reden dat we er heen gingen. Ik was wel de hele tijd moe, ik vind het trouwens wel heel vervelend vinden dat ik de hele tijd moe ben, ook voor mijn gastouders. Ik was dan ook blij toen we eindelijk thuis waren.




Ik heb net avondeten gekookt: bloemkool, spekjes, paprika, champignons, ui, rijst en soja saus! Ik, Mickaël en Isabelle vonden het heel erg lekker! Voor mij was het natuurlijk al een bekend recept (bedankt mama voor het idee!)! Lilou en Erwann hebben er geen eens van geproefd. Ik vind dat eerlijk gezegd best ondankbaar en ook niet leuk natuurlijk. Maar sowieso zijn ze best kieskouwers hier en alles is met veel veel boter (dat vindt ik niet leuk..).




Wat er morgen op het programma staat weet ik nog niet! Maar als het leuk genoeg is om het te vertellen aan jullie, dan zien jullie het vanzelf wel verschijnen op mijn volgende blog-post!

Kusjes en knuffels vanuit Frankrijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten