zaterdag 18 oktober 2014

Vacances de Toussaint

Ofterwijl, het is eindelijk herfstvakantie! De afgelopen weken heb ik naar dit moment heel erg uitgekeken! Ik ga deze vakantie dan ook echt gebruiken om weer volledig op te laden, zodat ik daarna de moeilijke maanden 'november' en 'december' aankan!

 In mijn laatste blog schreef ik dat ik ziek was. Ik was na het weekend nog steeds ziek, jammer genoeg... Dus heeft mijn gastmoeder nog maar eens de dokter gebeld voor een afspraak. Ten eerste omdat mijn hoest weer zodanig was veranderd en ten tweede om een ziekte certificaat. Hier moet je voor alles een certificaat hebben, in dit geval voor school omdat ik na het weekend nog steeds ziek was. Ik vind het allemaal een beetje overdreven, maar het is eenmaal de gewoonte hier.
Eenmaal bij de dokter, zei de dokter al wat ik verwachtte. Ik heb/had bronchitis. Ik kreeg medicijnen voor geschreven en heb die dan ook dezelfde dag nog opgehaald bij de apotheek. De medicijnen sloegen meteen aan! Gelukkig maar, want de hele tijd benauwd zijn is geen pretje! Woensdag was ik weer fit genoeg om naar school te gaan. Ik begon me ondertussen thuis best te vervelen.

Maar eenmaal op school, worden de lessen toch wel steeds saaier. Het is altijd, maar dan ook echt altijd, hetzelfde liedje. De leraar zegt iets en jij moet het opschrijven. Zoals ik al eerder heb gezegd, geen leuke presentaties, geen grapjes enz.

Vorig weekend had ik een lekker een zaterdagmiddag voor mezelf. Mijn familie ging naar de voetbal van Erwann, maar ik besloot om niet mee te gaan. Ik ga bijna met alles al mee en ben hier nu bijna twee maanden, dus vind ik dat ik nu ook wel meer mijn eigen plan mag gaan trekken. Of het in ieder geval aangeven wat ik wil.
Die zaterdagmiddag heb ik 'geknutseld', tv gekeken en geskyped met Maury. Ook heb ik nog wat Frans geleerd haha.
's Avonds hadden we een feest van een vriendin van mijn gastoma. Het was ver rijden, dus bleven daarom bij mijn gastoma slapen. Zij woonde namelijk maar tien minuten van het feest vandaan. Opnieuw vond ik er niks aan, ik was de enige van mijn leeftijd. Kortom ik was omringd door 'ouderdom' haha
Logeren bij gastoma
Om tien uur 's avonds, ja tien uur je leest het goed, begonnen we met avondeten... En als jullie de Franse slag kennen, weten jullie dat alles heel, maar dan ook heel langzaam gaat. Daarom was het ook niet gek dat ik zondagochtend om 02.00 pas aan de taart zat... Ik was zoooo moe en gaf dan ook aan, na de taart natuurlijk, dat ik naar 'huis' wilde.

Zondagochtend werd ik wakker op een luchtbed in de woonkamer van mijn oma. Ik had redelijk goed geslapen, maar was alsnog gesloopt. Eenmaal weer in Sablé ben ik mijn bed weer ingedoken. Toen ik wakker werd, merkte ik dat ik weer lekker alleen thuis was. Heerlijk vind ik dat, om eens mijn eigen ding ongegeneerd te kunnen doen.

Mijn eerste McFlurry (oreo)
's Avonds had ik een afspraak met twee meisjes uit mijn klas bij de McDo (McDonalds noemen ze hier zo). Met Hannah (uitwisselingsstudente uit Amerika) en Coralie heb ik mijn eerste McFlurry ooit gegeten. Het was heel gezellig om eens wat te doen met leeftijdsgenoten. En ga dan ook zeker proberen om meer te doen met mensen uit mijn klas deze vakantie.

Deze week was niet zo bijzonder, gewoon een normale schoolweek. Donderdagmiddag hadden we alleen en cross in het park. De gymleraren hadden een parcour van 2,5km afgezet door het park, met heuvels en dalingen. Het was heel zwaar, maar ben toch nog 28ste van de zeventig/tachtig mensen geworden.

Dat was het wel weer voor deze keer! Hoop dat jullie allemaal een leuke vakantie hebben/hebben gehad en voor de mensen met toetsen en tentames! Heel veel succes!!

Liefs,
Annick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten