zondag 2 november 2014

Pendant mes vacances


Deze blog is meer als een dagboek. Ik heb namelijk elke dag een klein stukje getyped, zodat elke belevenis nog vers in mijn geheugen op papier zou komen te staan. Nou ja, op papier... Jullie begrijpen wat ik bedoel.


Zaterdag 18 oktober: Ik mocht alleen thuis blijven 's middags, dus heb ik weer lekker mijn eigen ding kunnen doen. Uiteindelijk heb ik alleen TV gekeken, hardgelopen en geskyped met mama en papa. Het was heel erg fijn om mama en papa weer even te zien, het deed me goed om even met ze te kunnen praten!

Zondag 19 oktober: Om tien uur vertrokken we richting St. Malo. Ik, Isa en de familie van het Finse meisje Ainomaija.
Eenmaal in St. Malo hebben we gegeten op het strand! Maar eerst hebben we natuurlijk met onze voeten in de zee gestaan! Het was namelijk heeeeel erg mooi weer, ik denk dat het wel 24 graden was. Ik kreeg heel erg de zin om een duik in de zee te nemen, maar had jammer genoeg mijn bikini niet meegenomen. En ja, er waren serieus mensen aan het zwemmen in de zee.
Na de lunch, een home made sandwich. Zijn we richting het oude St. Malo gelopen. Het was een mooie wandeling zo langs de boulevard. Mijn eerste indruk van het oude St. Malo was dat het heel erg leek op Carcassonne. Hiermee bedoel ik dat het nieuwe, moderne het aan het overnemen is van het oude, historische. Er waren dus heel veel souvenir winkeltjes, restaurantjes etc. Ik vind dit persoonlijk heel erg zonde en eigenlijk ook helemaal niet nodig, er zijn genoeg voorzieningen buiten het oude.


We hebben een rondje over de vestingmuur gelopen. De hele tijd hadden we heel mooi uitzicht over de zee. Het was echt een hele geschikte dag om St. Malo te bezoeken! Na het rondje zijn we wat gaan drinken in een heel grappig caféetje. Het café was ingericht met oude speelgoedstukken. Het was echt heel grappig en bijzonder, ook had het café geen gewone barkrukken, maar waren de barkrukken schommels! Hoe grappig!
Daarna zijn we terug gelopen richting de auto om weer naar huis te gaan. Ik heb een hele leuke dag in St. Malo gehad! Het was fijn om er even uit te zijn en het was ook leuk om alleen met Isa weg te zijn.


Maandag 20 oktober: Een dagje thuis. 's Ochtends heb ik een schelpenketting gemaakt. De schelpen had ik verzameld op het strand van St. Malo als souvenir en omdat ik graag een schelpen ketting wilde maken. Na de lunch, zijn we naar L'eclerc gegaan om foto's af te drukken. Ik wilde namelijk heel graag aan mijn fotoalbum/scrapbook beginnen, maar had nog geen foto's kunnen afdrukken. Ik ben heel tevreden met het resultaat voor zover en ik weet zeker dat mijn fotoalbum een hele mooie herinnering gaat worden!
's Avonds was ik alleen thuis en heb ik weer eens op een 'hollandse tijd' gegeten haha.




Dinsdag 21 oktober: Een zeer geslaagd dagje Angers met Chuyue! Om 08.47 nam ik de trein richting Angers. Ik had me een beetje verslapen, dus had ik nog niet kunnen ontbijten... Maar ik moest toch wachten tot 10.00 voordat Chuyue zou komen, dus heb ik mijn petit-dejeuner gegeten op het station van Angers. Een tonijn, salade, ei, tomaat sandwich van ''Pomme du pain'', een heerlijk ontbijtje dacht ik zo!
Om 10.00 kwam Chuyue en zijn we Angers in gegaan om lekker te shoppen. Het eindresultaat voor mij: een bordeau rood jurkje, een broekje, een vestje, groene eyeliner, een haarknip en een roze/rode/paarse sjaal!
's Middags hebben we in een heel leuk restaurantje gegeten in een steegje. Ik heb daar een typisch Bretons gerecht gegeten, namelijk een 'galette'. Het is een soort pannenkoek met ei, ham, tomaat en kaas, heerlijk! En heb ik eindelijk weer eens een diabolo violet gedronken! Mijn lievelingsdrankje wat ze helaas alleen in Frankrijk hebben, maar dit jaar komt dat dus wel goed!
Als tussendoortje, zo rond 16.30, hebben we een bagel gegeten. Bij opnieuw een heel leuk restaurantje/take away. Daarna nog de Cache Cache gezocht, maar die konden we niet vinden. Daarom gingen we het vragen aan twee meisjes, ze waren zo aardig dat ze zelfs helemaal meeliepen! Rond 17.20 moest Chuyue de bus pakken, omdat ze om 18.00 bij het werk van de gastmoeder moest zijn. Dit was heel spijtig, want mijn trein ging pas om 18.44... Ik moest dus nog een hele tijd alleen doorbrengen, opnieuw. Maar in deze tijd heb ik nog wel mooi een hele leuke sjaal gescoord! Het was een hele geslaagde dag, maar ben nu wel gesloopt!

Met mijn Galette

Bagel en Arizona (verslaafd)
Woensdag 22 oktober: Een lekker dagje thuis, opnieuw. Vanochtend heb ik niet veel bijzonders gedaan. Heb alleen mijn kledingkast weer geordend en mijn kamer opgeruimd. Na het middageten, wat altijd een vette smaak heeft (ik heb geen flauw idee hoe ze dat voor elkaar krijgen), heb ik de band geplakt van de fiets van Erwann! Ja, ik leer nog wel eens wat van mijn vader ;p
Daarna heb ik een andere fiets gepakt en ben ik naar het runshoppingcenter gefietst. Ik heb namelijk een cadeautje voor mijn zusje gekocht die aanstaande maandag jarig is! Wat was dat een belevenis zeg! Ten eerste: De fiets was eigenlijk niet geschikt voor mij. Het was een mountainbike en daar kan ik echt niet mee overweg (Naomi is getuige #Tsjechië). Ten tweede: Ik vond het gewoon eng om hier in het verkeer te fietsen. Ze zijn fietsers natuurlijk niet gewend en hebben dan ook niet overal aparte fietspaden. Ook ben ik verkeerd gefietst, waardoor ik allemaal vrachtwagens tegenkwam! Ik vond dat best wel griezelig. Dus ik heb nu een keer gefietst hier, dan wel op een mountainbike, maar ik doe het niet snel meer!!
Eenmaal terug heb ik me omgekleed en ben ik een rondje gaan hardlopen! 's Avonds was ik weer alleen thuis, heerlijk!, en ben ik naar de Super U gegaan en heb ik boodschappen gedaan. Lekker veel fruit gekocht, want dat mis ik hier wel heel erg. Ze hebben nooit echt verse groentes en fruit. Het zijn altijd conservenblikken. Maar ik heb heerlijk druiven en tortellini voor de TV gegeten! Ik heb het goed voor elkaar, dacht ik zo :)

Donderdag 23 oktober: Gister was het een productief dagje. De middag dan, 's ochtends heb ik opnieuw niks uitgevoerd.
Na het middageten zijn we naar het zwembad geweest, Lilou, Faustine, Ainomaija en ik. Het zwembad van Sablé is heel klein, maar het voldoet. Er was een buitenzwembad waar je baantjes kon zwemmen, dat heb ik dan ook gedaan.  Om 17.30 werden we weer opgehaald. Eenmaal thuis, alvast avond gegeten en daarna omgekleed voor voetbal. De trainingen hier zijn zoveel beter dan ik ooit heb gehad in Nederland! Daar kunnen ze nog echt wel wat van leren!

Vrijdag 24 oktober: Vanmiddag ben ik naar de film geweest met een meisje uit de klas. In het Engels heet de film 'The maze runner', maar zoals we wel van de Franse gewend zijn, heet de film hier 'Le Labyrinth'. Het was een hele leuke film, in dezelfde categorie als 'The Hungergames' en 'Divergent'. Met het meisje uit mijn klas was het heel gezellig! Ik kan heel goed met haar lachen en grapjes maken, ik hoop dan ook dat er zich misschien wel een vriendschap gaat ontwikkelen!


Zaterdag 25 oktober: Alors, ce matin j'ai allé rien. D'accord j'ai regardé un film. Le film s'appelle 'Divergente', j'ai regardé ce film en Français! Je pouvais suivre le film un petit peu. Quelques parts étaient très difficiles, mais en généralement je pouvais suivre le film. Isa a proposé pour aller à le vieux Le Mans ce apres-midi. Le vieux Le Mans est trés beau aussi, ca c'est le standard ici haha.
(Dus, vanochtend heb niks gedaan. Oke, ik heb een film gekeken. De film heet 'Divergent', ik heb deze film in het frans gekeken! Ik kon de film een beetje volgen. Sommige delen waren heel erg moeilijk, maar over het algemeen kon ik de film volgen. Isa heeft voorgesteld om deze middag naar het oude Le Mans de gaan. Het oude Le Mans was ook heel erg mooi, dat is de standaard hier haha. (Ik vond het even leuk om een klein stukje in het Frans te schrijven;p))

Oke, nu ga ik weer over naar het Nederlands... 's Avonds was ik weer alleen thuis en moest ik weer zelf koken. Als ik alleen thuis ben geeft mij dit de gelegenheid om verse groentes te eten en die kans pak ik dan ook. Zo heb ik vanavond spitskool met rozijnen, spekjes en appel gegeten. Het bereiden duurde alleen wat langer dan normaal, omdat ik vergeten was hoe je ook alweer spitskool moest bereiden... :)
Daarna heb ik geskyped met Eline! Wel drie uur lang! Het was ontzettend gezellig en hebben lekker bijgekletst.

Zondag 26 oktober: Ik werd 's ochtends zo rond 09.30 wakker. Ik merkte dat nog niemand wakker was, wat normaal wel het geval is. Daarom besloot ik om maar een film te gaan kijken. Deze keer was het 'The mortal insturments'.Tegen de tijd dat de film afgelopen was, was het 12.30 en waren ze wel allemaal wakker. Ik heb toen mijn 'ontbijt' gegeten en daarna ben ik teruggekeerd naar mijn kamer en heb ik weer een film gekeken. Deze keer 'Captain America: The first Avenger'. Rond 14.00 gingen we een wandeling maken. Het was heel erg mooi weer en hebben dan ook een heeeeel groot rondje gelopen! Maar dat vond ik niet zo erg, was wel lekker om even te lopen en eruit te zijn. Dit was mijn zondag.. niet heel veel bijzonders, maar dat hoeft ook niet altijd.

Maandag 27 oktober: Vandaag was het de verjaardag van Lilou. Ze is acht jaar geworden. Van mij heeft ze een barbiepop van Violetta gekregen. (Violetta is een tv-serie die op dit moment heel erg populair is onder kinderen van haar leeftijd, ook in Nederland.)
Overdag heb ik me maar een beetje verveeld, beetje van alles gedaan: tv gekeken, surfen op internet, knutselen enz.

Dinsdag 28 oktober: 's Ochtends opnieuw weer een beetje lopen lanterfanten. 's Middags had ik om 12.30 afgesproken met een meisje van school, Solène, tegenover l'hotel de ville in Sablé. We hebben een broodje gekocht en die langs de kant van het water opgegeten. Het was heel gezellig om met haar te praten en te lunchen. Ook was het lekker om even het huis uit te zijn.
's Avonds had ik voetbaltraining. Ik ben echt heel blij met de voetbaltraining die we hier krijgen, het is echt een hele goede training altijd!

Woensdag 29 oktober: Opnieuw kan ik niet zoveel bijzonders vertellen. Ik doe niet zo heel veel, beetje tv kijken en zo nu en dan knutselen. Ik vind dat prima zo, want deze vakantie is ook om op te laden en dat heb ik hard nodig!
's Middags ben ik wel met Isa en Lilou naar 'La Halle' gegaan. La Halle is een grote kledingwinkel, waar ze allemaal verschillende merken verkopen zoals: N by Naf Naf, Creeks, Ixoo etc. Lilou had nieuwe kleren nodig en nu heeft ze zeker nieuwe kleren! Ze heeft een heel gaaf knal geel 'bontje' gekocht! Helaas bestaat die niet in mijn maat, anders had ik hem ook zeker weten gekocht! Haha!

Donderdag 30 oktober: Wat was het mooi weer vandaag! Ik denk dat het wel twintig graden is geweest en dat voor eind oktober.. mij hoor je niet klagen! 's Ochtends heb ik aan mijn fotoboek gewerkt. Het wordt een leuke herinnering (ik weet dat ik dit voor de tweede keer zeg hahah ;p).
Om 13.24 namen Erwann, Faustine, Ainomaija, Eugenie en ik de trein richting Angers. We hebben namelijk geschaatst! Het was leuk om na twee jaar weer op schaatsen te staan! Maar het waren kunstschaatsen en daar kan ik niet zo goed mee... hahah. Ook deden de schaatsen heel erg pijn aan mijn voeten. Ik draag correctiezolen en zelfs daarmee deed het nog pijn. Heel jammer, maar ja..
Vanavond komt 'Schindler's list' op TV en die ga ik dus vanavond kijken!

Vrijdag 31 oktober: Na het middageten ben ik de bus hier eens gaan verkennen. Ik ben het eerste van het gezin die ooit de bus heeft genomen, want ze konden me er niks over vertellen. Uiteindelijk is het een heel simpel systeem en helemaal niet duur (1,20 per rit). Met de bus als vervoermiddel, ben ik, opnieuw, naar La Halle geweest. Daar heb ik weer geld uitgeven.... Zoals een quote die ik laatste tegen kwam, zo is het met kleding kopen: 'I love buying new things, but I hate spending money.' . Waar heb ik deze keer dan mijn geld aan uitgegeven, aan een winterjas, een tuinbroek, een pyjama-broek en een topje.
Voor de terugweg heb ik niet de bus genomen. Ik zou 40 minuten moeten wachten en daar had ik geen zin in. Daarom ben ik lopend teruggegaan. Het was heerlijk weer, ik kon met bloten armen lopen! Ik heb heel Sablé doorkruisd, van het ene eind naar het andere eind. Ik heb er allen blaren aan overgehouden, stomme schoenen haha, maar het was wel heerlijk om even helemaal alleen te lopen en nergens aan te hoeven denken!

Nou mijn vakantie is nu ten einde. Het is ondertussen zondag en ik zit nu een film te kijken 'Oz: The great and powerful'. Ik weet niet wanneer, maar binnenkort verschijnt er wel weer een blog! Tot dan, hou je haaks!

Liefs,
Annick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten